Zestawy
zadań z matematyki I Godzina
wychowawcza I Problem
narkotyków w szkole I Konkursy
Ciekawe linki I Karta osiągnięć ucznia - ocena
opisowa I Scenariusze zajęć I
Osnowa lekcji gimnastyki korekcyjnej
I Scenariusz "Dnia Matki" I
Problem edukacyjny I Program
edukacji regionalnej I Program edukacji
zdrowotnej I Scenariusze uroczystości
I Żywioły - scenariusze zajęć I
Konkurs
ortograficzny dla kl. III I Scenariusz
międzyklasowgo turnieju
Karta
osiągnięć
ucznia – ocena opisowa
(od
września
do lutego)
rok szkolny 2000/2001
....................................................
.................................
imię i nazwisko
klasa
Zakres osiągnięć |
Poziom
osiągnięć |
||
A |
B |
C |
|
1.
Edukacja polonistyczna |
|
||
a)
mówienie i słuchanie |
|||
-
potrafi jasno, poprawnie, w uporządkowanej, rozwiniętej formie
wypowiadać się na podany temat |
|
|
|
-
potrafi uważnie słuchać wypowiedzi nauczyciela i innych rozmówców |
|
|
|
-
rozumie sens wypowiedzi |
|
|
|
b)
czytanie |
|
||
-
czyta na głos płynnie i wyraziście |
|
|
|
-
czyta po cichu ze zrozumieniem |
|
|
|
-
umie wyodrębnić w przeczytanym utworze kolejne wydarzenia i nadać
im tytuły |
|
|
|
c)
pisanie |
|
||
-
pisze poprawnie i czytelnie |
|
|
|
-
potrafi opisać przedmiot na podstawie bezpośredniej obserwacji |
|
|
|
-
potrafi samodzielnie zredagować krótki tekst na określony temat |
|
|
|
d)
ortografia i gramatyka |
|
||
-
zwraca uwagę na poprawność ortograficzną |
|
|
|
-
zna zasady pisowni wyrazów z trudnościami ortograficznymi |
|
|
|
-
stosuje zasady pisowni wyrazów z trudnościami ortograficznymi |
|
|
|
-
rozpoznaje w zdaniu poznane części mowy |
|
|
|
-
umie określić liczbę i rodzaj rzeczownika |
|
|
|
-
umie określić liczbę, czas, osobę i rodzaj czasownika |
|
|
|
-
rozpoznaje w tekstach zdania oznajmujące, pytające, wykrzyknikowe |
|
|
|
-
potrafi dokonać stopniowania przymiotników |
|
|
|
2.
Edukacja matematyczna |
|
||
a)
liczby i ich własności |
|||
-
potrafi przeczytać i zapisać cyframi i słowami liczby w zakresie
1000 |
|
|
|
-
rozróżnia pojęcia: cyfra, liczba |
|
|
|
-
sprawnie dodaje o odejmuje w zakresie 100 |
|
|
|
-
sprawnie mnoży i dzieli w zakresie 100 |
|
|
|
-
zna kolejność wykonywania działań |
|
|
|
-
umie porządkować i porównywać liczby w zakresie 1000 |
|
|
|
-
umie dodawać sposobem pisemnym w zakresie 1000 |
|
|
|
-
umie odejmować sposobem pisemnym w zakresie 1000 |
|
|
|
b)
zadania tekstowe |
|
||
-
rozwiązuje zadania tekstowe proste i złożone |
|
|
|
-
samodzielnie układa zadania tekstowe i dokonuje ich przekształceń |
|
|
|
c)
geometria |
|
||
-
rozpoznaje linie: proste, krzywe, odcinki łamane i ściany
prostopadłe i równoległe |
|
|
|
-
umie kreślić odcinki i mierzyć je z podaną dokładnością |
|
|
|
-
umie obliczyć długość łamanej |
|
|
|
-
zna własności poznanych figur geometrycznych |
|
|
|
-
umie obliczyć obwód poznanych figur geometrycznych, gdy dane są
długości |
|
|
|
-
umie rozwiązać równanie |
|
|
|
-
zna poznane jednostki miary |
|
|
|
3.
Edukacja artystyczna |
|
||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4.
Edukacja środowiskowa |
|
||
-
zna i respektuje zasady dotyczące norm współżycia w klasie |
|
|
|
-
rozumie znaczenie poznanych znaków drogowych |
|
|
|
- wie, co to są rośliny oleiste, włókniste, okopowe (zna ich nazewnictwo) |
|
|
|
-
umie wskazać granice Polski i jej sąsiadów |
|
|
|
-
umie wskazać główne kierunki na mapie |
|
|
|
-
zna wartości odżywcze owoców i warzyw |
|
|
|
5.
Zachowanie
.......................................................................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................................................................
........................................
....................................................................
Data
Imię i nazwisko wychowawcy
Religia:
Objaśnienia:
A
– potrafisz, umiesz
B
– na ogół potrafisz, ale popełniasz błędy
C
– staraj się bardziej, bo jeszcze nie potrafisz
Opracowała
mgr Halina Kuflińska