Zestawy zadań z matematyki   I   Godzina wychowawcza   I   Problem narkotyków w szkole   I   Konkursy 
Ciekawe linki
   I   Karta osiągnięć ucznia - ocena opisowa  I  Scenariusze zajęć   I  Osnowa lekcji gimnastyki korekcyjnej    I  Scenariusz "Dnia Matki"  I  Problem edukacyjny  I  Program edukacji regionalnej  I  Program edukacji zdrowotnej  I  Scenariusze uroczystości  I  Żywioły - scenariusze zajęć  I
Konkurs ortograficzny dla kl. III  I  Scenariusz międzyklasowgo turnieju

 

Scenariusze uroczystości 

 

Dzień Matki

Zorganizowany w klasie IIIb w roku szkolnym 2000/2001

Kochane, najdroższe, najlepsze mamy.
Dziś wasze święto. Z tej okazji zorganizowaliśmy spotkanie wszystkich mam uczniów naszej klasy. Aby umilić wam ten dzień zebraliśmy najpiękniejsze wiersze i piosenki jakie znamy. Wraz z nimi niech popłyną najszczersze i najserdeczniejsze życzenia.

Zapomnijcie więc na chwilę o troskach, kłopotach, zmartwieniach i posłuchajcie wierszy w wykonaniu Igora, Michała i Patryka.

Zaśpiewamy teraz piosenkę "Familijny blues".

Dzisiaj w tak radosnym dniu chcielibyśmy ofiarować naszym mamom to, co jest na świecie najpiękniejsze. Tak chcielibyśmy dać wszyscy słońce, kwiaty, ptaki, białe chmurki, najlepiej zrobi to Łukasz P. i Martyna.

Piosenkę pt. "Za każdy uśmiech Twój" zaśpiewają Marta, Marysia i Romina.

Czy wiecie kto się o nas od najmłodszych lat troszczy?
Kto nas pierwszych kroków, słów uczył?
Kto zawsze jest przy nas?
Tak to nasze mamy (razem)
Wiersze pt. "Ręce matki" oraz "Matka" powiedzą Ania, Marysia i Paulina.

Znamy poświęcenie naszych mam.
Wszyscy je doceniamy. W przyszłości chcielibyśmy się odwdzięczyć. W jaki sposób? Posłuchajcie Marysi.
Piosenkę pt. "Pięknie żyć" zaśpiewają Martyna, Kasia i Ania.

Każdy z nas bardzo kocha swoją mamę.
Lubimy jej włosy, uśmiech i oczy.
A co zobaczyły w oczach mamy Agnieszka i Marta?

Chcielibyśmy, aby nasze mamy zawsze były szczęśliwe, uśmiechnięte.
Gwiazdki z nieba nie potrafimy dać, ale Mateusz, Kasia i Wojtek podarują słońce.

Zastanawialiśmy się, czy my pomagamy mamom w ich trudnej pracy. Doszliśmy do wniosku, że tak: chodzimy po zakupy, sprzątamy w domu, podlewamy kwiaty. Ale nie zawsze robimy to z zadowoleniem, dlatego w przyszłości chcemy to zmienić.

Wiersz pt. "Zawsze myślę o Tobie" powiedzą Kuba i Adam.
Piosenkę pt. "Mogę wszystko" zaśpiewają Piotr i Szymon.

Zgadnijcie mamusie po co nas macie? Po to, aby Was rozweselić, pocieszyć, aby Wam pomagać! Po co jeszcze powiedzą Michalina i  Angelika.

Chociaż jesteśmy jeszcze młodzi mamy też swoje zmartwienia i kłopoty. Czasem boli nas główka, czasem paluszek. Niekiedy posprzeczamy się z kolegą lub koleżanką. Czasem w szkole nie wszystko układa się pomyślnie. Do kogo się wtedy zwracamy? - powie Romina słowami wiersza "Matka".
Piosenkę pt. "Stracić kogoś" zaśpiewa Wojtek.

Z naszego powodu często przybywa mamom zmarszczek, siwych włosów. Ale pamiętajcie, bardzo Was kochamy, w Was odnajdujemy wspomnienia, spokój, Wy wskazujecie nam drogę życia. Wiersz pt. "Mojej matce" powie Szymon.

Na tym kończymy nasz program artystyczny z okazji Waszego święta. Jeszcze raz chcemy złożyć najlepsze, najserdeczniejsze życzenia. Wiemy, że żaden bukiet kwiatów, ani nawet tych kilka słów nie wyrażą w pełni wdzięczności jaką chcielibyśmy okazać za trud włożony w nasze wychowanie. Wiersze "Miłość mamy" i "patrz mamo" powiedzą: Kasia, Przemko i Łukasz.

A teraz zaśpiewamy piosenkę "Czar ogniska".

Dziękujemy za przybycie i oklaski.
Zapraszamy na poczęstunek do naszej sali lekcyjnej.

 

Andrzejki

Zorganizowane w klasie IIIb dnia 30.11. 2000 r.

I. Cele:
- poznanie źródeł tradycji ludowej oraz pochodzenia nazwy Andrzejek
- rozbudzanie ciekawości dzieci
- uświadomienie, że wróżba to rodzaj zabawy

II. Pogadanka na temat Andrzejek. Swobodne wypowiedzi uczniów związane z ich doświadczeniami i obserwacją.

III. Przebieg:
a) Wróżba z butami - uczniowie układają "gęsiego" pomieszane buty wzdłuż ściany, w kierunku drzwi wyjściowych.
    Kogo but pierwszy przekroczy próg tego najwcześniej spełnią się najskrytsze marzenia.
b) Wróżba z serduszkami - uczniowie nakłuwają szpilką kartkę, na której naklejone są serca z wypisanymi
    imionami dzieci. Napisy są dla nich niewidoczne. Po dokonaniu nakłucia dowiadują się jakie imię będzie miał 
    przyszły wybranek ich serca.
c) Wróżba z butelką - uczniowie kolejno wprawiają w ruch butelkę, a po jej zatrzymaniu się odczytują wylosowane
    hasło - wróżbę, np.:
    Czeka Cię sukces!
    Wymarzony prezent!
    Pomyśl życzenie, a spełni się!
    Wygrasz los na loterii! itp.
d) Wróżba "Kim będę" - uczniowie dokonują wyboru jednego z sześciu pudełek, pod którymi ukryte są różne
    przedmioty, np. książka, długopis, klucz, nożyczki itp. Dowiadują się kim będą w przyszłości, np.
    nauczycielem, krawcową, lekarzem, monterem itp.
e) Wróżba z dat urodzeń - uczniowie sumują wszystkie cyfry z daty swoich urodzin, np. 22.05.1992 r. -
    2+2+0+5+1+9+9+2=30=3+0=3
f) Szczęśliwą liczbą w powyższym przykładzie jest cyfra 3.
   Co ona oznacza? - np. Osoby spod tej cyfry są dynamiczne i godne zaufania. Są bardzo ambitne, obowiązkowe i
   odpowiedzialne. Ich szczęśliwe kolory to błękit i czerwień.

IV. Wszystkie zabawy oraz potrzebne materiały zostały przygotowane przez wychowawcę.

V. Skorzystano z następującej bibliografii:
     Wojciech Śliwersk, Andrzejki, Oficyna Wydawnicza "Impuls", Kraków 1992r.

Opracowała:
mgr Halina Kuflińska