Zestawy
zadań z matematyki I Godzina
wychowawcza I Problem
narkotyków w szkole I Konkursy
Ciekawe linki I Karta osiągnięć
ucznia - ocena opisowa I Scenariusze zajęć
I Osnowa lekcji gimnastyki korekcyjnej I Scenariusz
"Dnia Matki" I Problem edukacyjny
I Program edukacji regionalnej I Program
edukacji zdrowotnej I Scenariusze
uroczystości I Żywioły - scenariusze
zajęć I
Konkurs
ortograficzny dla kl. III I Scenariusz
międzyklasowgo turnieju
Osnowa lekcji gimnastyki
korekcyjnej dla klas I-III
Miejsce ćwiczeń: salka korekcyjna.
Czas: 45 min.
Sprzęt:
woreczki, laseczki gimnastyczne, kocyk, materac, piłka.
Przyrządy:
ławeczki gimnastyczne.
Zadania dydaktyczne: 1. Korygowanie postawy w różnych pozycjach wyjściowych.
2. Wzmacnianie mięśni grzbietu i pośladków.
Zadania
wychowawcze: higiena osobista po zajęciach.
Tok |
Treść |
Dozowanie |
Wskazówki organizacyjno metodyczne |
I
Część wstępna.
Czynności
organizacyjne. |
Zbiórka,
powitanie, sprawdzenie obecności i gotowości ucznia do zajęć. Podanie zadania
lekcji. |
2 min. |
x x x x x x N |
Zabawa |
„Słonko
świeci” Na
zapowiedź „słonko świeci” dzieci spacerują, biegają w różnych kierunkach, a
na zawołanie „deszcz pada” – biegną pod ścianę i stoją prosto (całym ciałem
przylegają do ściany), korekta postawy ciała. |
3 min. |
|
Wszechstronne
przygotowanie organizmu do wysiłku fizycznego |
1. P. w. – postawa zasadnicza. Ruch – przejść przez trzymaną oburącz laskę jedną, potem drugą nogą, przesunąć ją za plecami w górę i w przód. 2.P. w. – stanie na palcach, stopy obejmują laskę na jednym końcu. Ruch – posuwanie się krokiem odstawno-dostawnym od jednego do drugiego końca laski. 3. P. w. – leżenie przodem, ramiona w przód, w rękach laska gimnastyczna. Ruch – unoszenie tułowia w górę, dolne żebra spoczywają na podłożu. 4. P. w. – siad płaski w rozkroku. Ruch – wznos laski przodem w górę – wdech skłon tułowia w przód, powrót do pozycji wyjściowej – wydech. 5. P. w. – siad skrzyżny, las gimnastyczna, w dole trzymana oburącz za końce. Ruch – wznos laski w górę – wdech, opuszczenie laski w dół – wydech. 6.P. w. – leżenie przodem, chwyt laski oburącz. Ruch – przenoszenie laski w przód ze skłonem tułowia w tył; a następnie ułożenie laski na plecach, łokcie przywarte do tułowia. 7.P. w. – pozycja na czworakach. Ruch – czworakowanie miedzy laskami, na sygnał usiąść skrzyżnie przy najbliższej lasce. 8. P. w. – siad skulony, laska pod kolanami trzymana oburącz za końce. 9. P. w. – leżenie przodem, ramiona w górę, szeroki chwyt laski
gimnastycznej. 10. P. w. – postawa zasadnicza
z chwytem laski gimnastycznej z przodu. 11. P. w. – siad skulony
podparty, kolana lekko rozchylone ręce trzymają laskę oburącz ustawioną
pionowo. |
10 min
5-10 x |
dzieci pobierają laski
dzieci odkładają laski |
II
Część główna Korygowanie Ćwiczenia oddechowe
|
1. P. w. – siad skrzyżny – kolana blisko podłogi, tułów wyprostowany,
barki cofnięte i nie uniesione, łoptaki złączone, szyja wyciągnięta, broda
przyciągnięta, ręce na kolanach lub oparte z boku lekko na palcach. 2. P. w. – stanie dwójkami przodem, współćwiczący kładzie rękę na głowie
ćwiczącego. 3. P. w. – stanie dwójkami, współćwiczący trzyma rękę tuż nad głową
ćwiczącego. 4. P. w. – siad klęczny. 5. P. w. – leżenie tyłem, nogi ugięte w stawach biodrowych i kolanowych,
stopy oparte na podłożu, ręce złożone na wybranej części klatki piersiowej. 6. P. w. – siad skulony – nogi ugięte w kolanach, ręce oparte na
podłodze z tyłu tułów wyprostowany. 7. P. w. – siad skrzyżny, ręce na kolanach. 8. P. w. – leżenie przodem. 9. P. w. – leżenie przodem. 10.
P. w. – leżenie przodem, broda oparta o dłonie. 11.
P. w. – klęk podparty. 12.
P. w. – leżenie tyłem, ramiona wzdłuż tułowia. 13.
P. w. – leżenie przodem, ręce pod brodą. 14.
P. w. – leżenie przodem, ramiona ugięte w łokciach, nogi złączone. |
6 x
|
|
Obwód
stacyjny |
Stacja
I Stacja
II W
leżeniu przodem rzut piłki oburącz o ścianę i chwyt oburącz. Stacja
III Przejście
po ławeczce z woreczkiem na głowie. Stacja
IV Na
materacu siad skulony z chwytem oburącz na kolana „kołyska” – przetoczenie na
plecy i powrót do siadu skulonego. |
|
|
III
Część końcowa Zabawa |
„Czaty” Dzieci
w gromadce po jednej stronie sali, prowadząca stoi tyłem do ćwiczących po
drugiej stronie. Dzieci cicho idą na palcach w stronę nauczyciela, a na
sygnał przybierają dowolną pozycję. Dziecko, które porusza się – przechodzi
do tyłu. |
3 x |
dzieci
sprzątają stacje |
Zakończenie
lekcji |
Zbiórka
i korekta postawy w staniu, omówienie lekcji. Wyróżnienie najlepszych. Pożegnanie. |
2 min. |
x x x x x N |