Zestawy
zadań z matematyki I Godzina
wychowawcza I Problem
narkotyków w szkole I Konkursy
Ciekawe linki I Karta osiągnięć ucznia - ocena
opisowa I Scenariusze zajęć I
Osnowa lekcji gimnastyki korekcyjnej
I Scenariusz "Dnia Matki" I
Problem edukacyjny I Program
edukacji regionalnej I Program edukacji
zdrowotnej I Scenariusze uroczystości
I Żywioły - scenariusze zajęć I
Konkurs
ortograficzny dla kl. III I Scenariusz
międzyklasowgo turnieju I Karta osiągnięć ucznia
Karta
osiągnięć
ucznia – ocena opisowa
za
I semestr
rok szkolny 2002/2003
....................................................
.................................
imię i nazwisko
klasa
ZAKRES
OSIĄGNIĘĆ |
A
|
B
|
C
|
1.
Edukacja polonistyczna a)
a) mówienie i słuchanie: - potrafi uważnie słuchać
tekstu czytanego przez n-la - potrafi odpowiedzieć na
pytania związane z tekstem, - umie nadawać tytuły
obrazkom, historyjkom obrazkowym - potrafi opowiedzieć poznany
tekst - potrafi wyodrębnić w
utworach postacie i kolejność wydarzeń
b) czytanie: - czyta poprawnie, płynnie,
wyraziście - czyta po cichu ze
zrozumieniem
c) pisanie: - pisze poprawnie i czytelnie - umie ułożyć i zapisać życzenia - umie ułożyć i zapisać krótki
opis - umie ułożyć i zapisać,
zaadresować list
d) ortografia i gramatyka: - stosuje zasady pisowni wielką
literą tytułów, imion i nazwisk,
nazw geograficznych - umie wyjaśnić pisownię
poznanych wyrazów z ó, rz wymiennym - zna zasady pisowni wyrazów z
rz po spółgłoskach - umie napisać ze słuchu
poznane wyrazy zawierające trudności
ortograficzne - wie, co to głoska, litera,
samogłoska, spółgłoska, sylaba - zna kolejność liter w
alfabecie - rozpoznaje w zdaniach poznane
części mowy: rzeczownik,
czasownik, przymiotnik, przysłówek, liczebnik - umie określić liczbę,
rodzaj rzeczownika - umie określić liczbę,
czas, osobę, rodzaj czasownika - potrafi dokonać stopniowania
wybranych przymiotników - zna rodzaje zdań, umie je
budować i zapisywać - potrafi rozwijać zdania |
|
|
|
2.
Edukacja matematyczna
a) liczby i ich własności: - umie dodawać i odejmować
liczby w zakresie 100 bez
przekroczenia progu dziesiątkowego - umie sprawnie dodawać i
odejmować liczby w zakresie 20 z
przekroczeniem progu dziesiątkowego - zna cyfry rzymskie od I do
XII - umie mnożyć i dzielić w
zakresie 30 - stosuje w obliczeniach łączność
i przemienność mnożenia - zna i stosuje umowy dotyczące
kolejności wykonywania działań - potrafi przeczytać i zapisać
cyframi i słowami liczby w zakresie 100 b)
zadania tekstowe: - umie rozwiązywać i układać
proste zadania tekstowe na dodawanie i
odejmowanie, mnożenie i dzielenie oraz porównywanie różnicowe
c) geometria: - rozpoznaje poznane figury
geometryczne - rozpoznaje kształt odcinka,
trójkąta, prostokąta w otoczeniu,
na modelach figur geometrycznych oraz na rysunkach - umie kreślić odcinki i
mierzyć je z podaną dokładnością
d) równania: - umie zapisać krótko treść
zadania - umie rozwiązywać równania
z wykorzystaniem konkretów i grafów
e) jednostki długości, masy, pojemności, czasu, kalendarz:
- umie mierzyć za pomocą
linijki - zna nazwy jednostek długości:
cm, dm, m, mm, i ich skróty - zna nazwy jednostek masy: t,
kg, dag, g i ich skróty - zna nazwy jednostek pojemności:
litr - zna nazwy miesięcy ich
kolejność, - umie odczytać „pełne”
godziny na zegarze, minuty |
|
|
|
3.
Edukacja środowiskowa: - zna i respektuje zasady
dotyczące norm współżycia w klasie - zna znaczenie kilku znaków
drogowych - odróżnia rośliny warzywne
od roślin kwiatowych - zna nazwy kilku gatunków
drzew i krzewów, zwierząt, grzybów
jadalnych i trujących - zna nazwy kilku gatunków
ptaków, które odlatują na zimę oraz
zimujących w Polsce - umie opisać zmiany w
pogodzie w różnych porach roku |
|
|
|
4.
Edukacja artystyczno – ruchowa: - prace wykonuje estetycznie i
starannie - umie zaśpiewać poznane
piosenki - sprawnie i prawidłowo
wykonuje ćwiczenia - prawidłowo reaguje na umówione
sygnały i znaki - przestrzega zasad sportowego
współzawodnictwa |
|
|
|
Zachowanie
.......................................................................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................................................................
........................................
....................................................................
Data
Wychowawca
klasy
Religia: ..............................................
Opracowała
mgr Halina Kuflińska